Μετά την επιτυχία της έκθεσης «Fantasie Lagunari››: με τα 50 φανταστικά σχέδια της βενετσιάνικης λιμνοθάλασσας, η οποία έλαβε χώρα το καλοκαίρι του 2015 στη Μόσχα, στο Πολιτιστικό Κέντρο Soljenitsin, και αργότερα, το φθινόπωρο του 2015, πραγματοποιήθηκε στη Δρέσδη, ο Curzio Vivarelli, ο πολυμήχανος καλλιτέχνης , θα παρουσιάσει στο Βερολίνο από τις 16 Ιουνίου έως τις 7 Ιουλίου 2016 στο ξενοδοχείο Russisches Aus der Wissenschaft und Kultur στην οδό Friederisc-STRs, μια εντελώς νέα σειρά με 60 ρωσικές – βενετσιάνικες συνθέσεις με χρώμα, καθώς και 25 σε ασπρόμαυρο. Η ραδιούργα επινόηση του Vivarelli παρουσιάζει φανταστικά τοπία μικρότερων και περιφερειακών τοπίων της βενετσιάνικης λιμνοθάλασσας, όπου εισάγονται αρχιτεκτονικά μοτίβα με ρώσικες συνδέσεις και κλασικά στοιχεία, δημιουργώντας έτσι ένα ενδιαφέρον κράμα αισθητικού και καλλιτεχνικού ύφους, πλούσιο σε ασυνήθιστα στοιχεία.
Στην ίδια έκθεση περιλαμβάνονται 11 ελαιογραφίες: συμπληρωματικές προτάσεις σε εκείνες που τρέφουν τις ρώσικες – βενετσιάνικες συνθέσεις και που ανιχνεύονται ακόμη στους πίνακες που ζωγραφίζει πάνω σε ξύλο ο Curzio Vivarelli. Επίσης, υπάρχει μια μικρή συλλογή με τίτλο «Εσωτερικά τοπία”, η οποία αποτελεί έναν έκδηλο φόρο τιμής στη συλλογή «Αστικά Τοπία» του Sironi, μετατιθέμενα σε μία εσωτερικευμένη διάσταση, χαρακτηριστική της ”υπερβατικής αφαίρεσης” του Vivarelli.
Ένας πίνακας έχει τον δηλωτικό τίτλο: “Ανοίξτε ένα ρήγμα στην απροθυμία”, μια σαφής αναφορά στην ηθικό-φιλοσοφική διάσταση του Schopenhauer, σε μια εκ νέου απεικονιστική ανάγνωση της μοναξιάς του ατόμου που κατακλύζεται από ένα εχθρικό σύμπαν. Η ίδια μοναξιά που βρίσκουμε στον Montale, εδώ παρουσιάζεται στον στίχο και γίνεται τίτλος σε έναν από τους πίνακες. «Το γεράκι σηκώθηκε ψηλά” μνεία εκτενώς υπαινικτική στην κοσμοθεωρία του μεγάλου Ιταλού ποιητή, που ενώνεται με τον Schopenhauer από την βαθιά αίσθηση της απομόνωσης, συνυπολογίζοντας, εκτός αυτού, την ίδια οπτική του Sironi.
Επομένως, στον υπερβατικό αφαιρετισμό του Curzio Vivarelli, υπάρχει, εκτός από την”κομμένη” υπέρβαση, στην πλατωνική έννοια του όρου της επίσημης – εικονιστικής άποψης, ένα καλλιεργημένο υπόβαθρο ζωγραφικής υπαγόρευσης, που χαρακτηρίζεται αναμφίβολα από μία εκλεπτυσμένη έκφραση στη φαινομενική γραμμικότητα, ή ακριβώς λόγω αυτού του γεγονότος, είναι υποταγμένο σε μια ενδιαφέρουσα σύνθεση κλασικισμού και νεωτερισμού.
Ποσειδωνία